Přeskočit na hlavní obsah

Jak jsem chtěla být za dámu

Před pár dny jsem podala sportovní supervýkon hodný Jozefa Pribilince v jeho lepších časech. Ušla jsem dva kilometry v botách s podpadky a předpokládám, že stejně jako Jozef (po dvaceti kilometrech olympijské trati) jsem skončila s nohama ne tak zcela v kondici. Po půlnoci jsem rozbolavělá chodidla máčela v ledové vodě a vypotřebovala všechny náplasti na puchýře, který se ani nedaly spočítat. To je tak, když má člověk (žena) být za dámu.
Akce vypadala původně nevinně - zahradní pivní party českýho velvyslance při EU. V pozvánce stálo výslovně: oblečení "casual". Moje naivní představa, že za velvyslaneckými půllitry vyrazím tak nějak casual, jak obvykle chodím - džíny a lepší triko, ale rychle vzala za své.
Když jsem se jen tak pro jistotu zeptala kolegy, do čeho se obléká, začal mluvit o saku a kravatě. Džíny šly tím pádem rychle dolů a pak jsem strávila několik minut přemýšlením, jestli vůbec "něco slušnýho" vlastním. Nakonec jsem to vyřešila černejma šatama a - jak úvod naznačil, šikézními střevíci, s jejichž pomocí se natahuji na úctyhodných 190 centimetrů.
Elegantní žirafa vyráží vstříc pivnímu dobrodružství.
Již po pár stech metrech ovšem bylo zřejmé, že střevíce jsou spíše španělské boty a že večírek skutečně bude nadmíru zábavný a masochisticky výživný.
Nakonec se ukázalo, že bude ještě zábavnější, protože zahradní party na provlhlém trávníčku eleganci nesvědčí. Nejprve jsem zjistila, že tenké podpadky se při každém kroku boří do hlíny lehce jako špejle do čerstvě upečené bábovky. Tož jsem chodila co nejméně a když už, tak po špičkách - jinak bych si připadala jako kdybych se brodila bažinou v holinách. Pak jsem si na boty upustila poctivou, čerstvě upečenou a řádně mastnou českou klobásu. No a pak už jedno neštěstí za druhým.
V tombole jsem nic nevyhrála, plzeň, kterou tam točili, stála za prd. Když jsem dostala hlad, zbyli na stolech původně se prohýbající hojností jen utopenci a zavináče.
No a pak jsem samozřejmě v marné naději, že taxík bude stát na každém rohu a vyhlížet podnapilé diplomaty napochodovala pár zbytečných kilometrů, než jsem se k smrti vyčerpaná složila na přední sedadlo postaršího taxikáře, který celou cestu ne a ne pochopit, že si se mnou francouzsky nepopovídá.
Hvízdání řádně přiopilých partiček, které se veselily na hučících zahrádkách u nás v ulici jsem pak už přešla - jako "pravá dáma".

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Těhotenské chátrání

Ano, milí přátelé, i léta nepoužívaný, pavučinami opředený blog se šikne, když si člověk potřebuje veřejně ulevit a zároveň mít jistotu, že si to v podstatě nikdo nepřečte. Poslední příspěvek je z roku 2011, což s nejvyšší pravděpodobností odradilo kontrolovat novinky i ty nejvěrnější z pěti čtenářů, kteří s námi sdíleli rodinné radosti a strasti před pěti lety. Tož tedy, hlavní novinkou letoška je, že do naší Kutné nory přibyde další lišče, a to už co nevidět. Jenže matka je tentokrát poněkud postarší a slasti gravidity již nezvládá s takovým přehledem jako kdysi, což generuje humorné situace a spoustu partnerského pnutí, jakož i okamžiky čistého zoufalství. Takže si je potřebuje terapeuticky rozebrat, aby se jí ulehčilo. Ale konec srandy. Věc se má následovně: ačkoli pracovníci na maloměstě, s nimiž mám tu čest se pravidelně setkávat, jako jsou prodavačky pekárenských výrobků, zelinář, pedikérka a pedagogové starších liščat opakovaně tvrdí, že mám "roztomilé bříško" a &qu

Každá jsme hrdinka?

Časopis Heroine na webu vyzval čtenářky, aby napsaly, jak to zvládají po měsíci koronavirové karantény. A prý že za to bude jedno číslo zdarma až do schránky. No, neber to. Zde výplod mého snažení, omluvte sníženou kvalitu zvuku: vzniklo to kolem půlnoci, mezi koncem šichty a pádem do spánkového bezvědomí. Pochybuju, že každá jsme hrdinka. Moje příběhy z karantény jsou totiž dost banální, ubíhá den za dnem a mění se toho jen velice málo.   Takže kupříkladu dnes. Zelený čtvrtek. Ačkoli odborníci radí, že nejlepší recept na zvládání stresových situací je striktně dodržovat rutinu, tak mně se to ani po měsíci domácího vězení stále ještě nedaří. Nepříliš nadšeně se budím někdy před osmou, a to se o nedostatku spánku nedá mluvit – včera jsem usnula už kolem deváté, při ukládání dětí, a s pauzou na vyčištění zubů spala skoro 11 hodin. Nejmladší syn jako obvykle někdy před rozbřeskem připochodoval k nám do postele, takže jsme strávili několik posledních hodin namačkaní jako sardinky.

Amok a pokání

Dneska jsem se přistihl (toto je trefná formulace - najednou jsem se na sebe díval jakoby zvenčí a dost jsem se divil), že rvu dítěti z ruky lžičku, patrně s něpříčetným výrazem, abych do něj to jídlo moh nacpat násilím, hnán naprosto malichernými motivy, jako 1) jídlo není na hraní 2) otec se musí poslouchat 3) nejdůležitější ze všeho je být důsledný. Dítě si chvíli myslelo, že je to hra a vesele se smálo, načež otec zešílel, lžičku vydobyl a skutečně jedno sousto vítězně nacpal tam, kam podle jeho soudu patřilo. No. Do jistého věku je rodič silnější než dítě a to sousto do něj prostě dostane... ale nikdy dítě nepřiměje, aby ho taky spolklo. Naštěstí jsem vzápětí procitl z transu a mohl plačícího potomka opustit a jít se stydět do ložnice. Jsme prostě unavení, já i Liška, ta hodně, naštěstí málokdy oba najednou - takže dítě nakonec snědlo co mělo a ani se na tatíka moc nezlobilo. Tak snad se příště ovládnu. Pro jistotu vytvořím nějaké zaklínání. Veliká Matko! Jsem jen prostý rodič, kt