Přeskočit na hlavní obsah

První úspěch v Bruselu

Jako předehra velkýho úspěchu se mi jeví tenhle vynález, kterej mi ušetří peklování s posíláním hromadných mailů a kterej vás ušetří spamu v podobě mých zpráv. Nejvíc mi ale dnešní den - už tak krásnej, jarní a voňavej - rozsvětlil fungující telefon. To bylo tak. Už pár dní po příjezdu jsem spolu s kolegou u místního telekomunikačního skoromonopolu Belgacom objednala ADSL linku. Všechno šlo kupodivu hladce, slečna v obchodě slíbila, že pošlou dopis, kdy dorazí technici, aby linku zapojili, a tak jsem spokojeně usínala. Přece jen, být doma bez internetu a s každou blbostí lítat do kanceláře není nijak příjemný.
A tak jsem čekala, až se ozvou. Za dva týdny napsali, že technici dorazí 31. ledna (to mám zrovna narozeniny a představovala jsem si, že si jako dárek večer online pustím něco zábavnýho) a všechno bude OK. Zdůrazňovali, že nemusím být doma, prej technici jen zaštrachají ve sklepě a všechno bude hotovo. Jenže...
Peripetie první... samotný zapojování všech těch šedejch, žlutejch, modrejch a jinejch drátů nebylo pro mě nijak jednoduchý, zvlášť když návod byl jen ve francouzštině a v holandštině. S trochou kombinatoriky jsem nakonec uznala, že dráty se nedají zapojit jinak, než jak jsem zapojila, a tak jsem se jala instalovat nějakej jejich připojovací firemní program. Brzy jsem ale skončila, jelikož na mě pořád dokola vyskakovalo sdělení "not able to connect to Belgacom".
Pak jsem zjistila, že telefon je hluchej, a tak spojení zřejmě nebude...
Peripetie druhá... a tak volám na zákaznickou linku. Problém je sehnat někoho, kdo hovoří anglicky, operátoři si mě přehazujou jako horkej brambor. Během prvního dne jsem vyzkoušela asi pět různejch čísel, když už jsem se dovolala (není to žádná legrace, zdejší linky jsou asi dost poruchový, a tak jsem jednou čekala na hlas živýho člověka asi 20 minut), stejně mi jen dali další číslo...
Peripetie třetí... pak nastal boj. Operátoři, kteří zkoušeli linku na dálku střídavě tvrdili, že funguje a nefunguje. Jeden mi dokonce radil, aby zkusila zapojit jinej telefon... těžko se mu vysvětlovalo, že doma žádnej náhradní telefon nemám. Jinej pašák mi zase udělal přednášku o anglickejch předložkách, který podle něj neumím používat. Radili mi, abych vyzkoušela zásuvku. Abych koupila nový dráty. Abych zavolala jinam...
Happy end... a dneska moje anabáze vzala po dvou týdnech telefonování překvapivě rychlej konec. Asi kvůli tomu jaru měli na zákaznický lince dobrou náladu, nebo jsem prostě konečně měla štěstí a nemluvila s úplným blbem (soukromě mám pocit, že to byl cizinec, a tak měl pro moje zoufalství pochopení). Ten během minuty zjistil, že moje linka skutečně nefunguje a nabídnul mi, že pošle technika. S obavami jsem si představovala termíny a on na mě vybafnul, jestli bych neměla odpoledne čas!
Takže Belgacomu prozatím odpouštím, protože poslal rychlýho chlapíka, kterej se se mnou domluvil mobilem, abych na něj nemusela doma čekat jako idiot a navíc hovořil trochu anglicky! Problém se vyřešil za pět minut a já pak vítězoslavně poslouchala, jak mi to ve sluchátku krásně pípá...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Těhotenské chátrání

Ano, milí přátelé, i léta nepoužívaný, pavučinami opředený blog se šikne, když si člověk potřebuje veřejně ulevit a zároveň mít jistotu, že si to v podstatě nikdo nepřečte. Poslední příspěvek je z roku 2011, což s nejvyšší pravděpodobností odradilo kontrolovat novinky i ty nejvěrnější z pěti čtenářů, kteří s námi sdíleli rodinné radosti a strasti před pěti lety. Tož tedy, hlavní novinkou letoška je, že do naší Kutné nory přibyde další lišče, a to už co nevidět. Jenže matka je tentokrát poněkud postarší a slasti gravidity již nezvládá s takovým přehledem jako kdysi, což generuje humorné situace a spoustu partnerského pnutí, jakož i okamžiky čistého zoufalství. Takže si je potřebuje terapeuticky rozebrat, aby se jí ulehčilo. Ale konec srandy. Věc se má následovně: ačkoli pracovníci na maloměstě, s nimiž mám tu čest se pravidelně setkávat, jako jsou prodavačky pekárenských výrobků, zelinář, pedikérka a pedagogové starších liščat opakovaně tvrdí, že mám "roztomilé bříško" a &qu

Každá jsme hrdinka?

Časopis Heroine na webu vyzval čtenářky, aby napsaly, jak to zvládají po měsíci koronavirové karantény. A prý že za to bude jedno číslo zdarma až do schránky. No, neber to. Zde výplod mého snažení, omluvte sníženou kvalitu zvuku: vzniklo to kolem půlnoci, mezi koncem šichty a pádem do spánkového bezvědomí. Pochybuju, že každá jsme hrdinka. Moje příběhy z karantény jsou totiž dost banální, ubíhá den za dnem a mění se toho jen velice málo.   Takže kupříkladu dnes. Zelený čtvrtek. Ačkoli odborníci radí, že nejlepší recept na zvládání stresových situací je striktně dodržovat rutinu, tak mně se to ani po měsíci domácího vězení stále ještě nedaří. Nepříliš nadšeně se budím někdy před osmou, a to se o nedostatku spánku nedá mluvit – včera jsem usnula už kolem deváté, při ukládání dětí, a s pauzou na vyčištění zubů spala skoro 11 hodin. Nejmladší syn jako obvykle někdy před rozbřeskem připochodoval k nám do postele, takže jsme strávili několik posledních hodin namačkaní jako sardinky.

Amok a pokání

Dneska jsem se přistihl (toto je trefná formulace - najednou jsem se na sebe díval jakoby zvenčí a dost jsem se divil), že rvu dítěti z ruky lžičku, patrně s něpříčetným výrazem, abych do něj to jídlo moh nacpat násilím, hnán naprosto malichernými motivy, jako 1) jídlo není na hraní 2) otec se musí poslouchat 3) nejdůležitější ze všeho je být důsledný. Dítě si chvíli myslelo, že je to hra a vesele se smálo, načež otec zešílel, lžičku vydobyl a skutečně jedno sousto vítězně nacpal tam, kam podle jeho soudu patřilo. No. Do jistého věku je rodič silnější než dítě a to sousto do něj prostě dostane... ale nikdy dítě nepřiměje, aby ho taky spolklo. Naštěstí jsem vzápětí procitl z transu a mohl plačícího potomka opustit a jít se stydět do ložnice. Jsme prostě unavení, já i Liška, ta hodně, naštěstí málokdy oba najednou - takže dítě nakonec snědlo co mělo a ani se na tatíka moc nezlobilo. Tak snad se příště ovládnu. Pro jistotu vytvořím nějaké zaklínání. Veliká Matko! Jsem jen prostý rodič, kt