Je třeba vyzkoušet novou klávesnici, kterou jsem právě zakoupil. Je to výkřik techniky, ergonomická, taková prohnutá, jako by si na normání klávesnici sednul někdo holým zadkem. Mhmm.
Tak třeba co takovýto záznam: dneska si čtu při puštěným rádiu novou Premiere, kde je článek o Rain Manovi. Ve chvíli, kdy dočtu informaci o tom, že roli Raymonda měl původně hrát Bill Murray, se zpěvák ozve: "...fake Rain Man..." - a venku navíc prší! To je důkaz, že Bůh existuje. Doufám, že taky čte blogy.
Jeden restík: zase jsem viděl film - tedy včera jsem viděl The Simpsons: The Movie, a to bylo pochopitelně vynikající, ale o tom není třeba se rozepisovat. Viděl jsem také film Bestiář. V Premiere ho v rubrice DVD anoncují jako tragikomedii, se třemi hvězdičkami. Aha, tak jsem to asi přece jen nepochopil.
Podle mě (a Kmotra to taky říká) to byla nevídaná slátanina, ve který byl špatný i Karel Roden. Dialogy ("to není fér, rýpat do rány, která se sotva zahojila") byly hovadné, a jejich schizofrenické balancování mezi stylovými rovinami, to byl případ pro lingvopsychiatra. Hrdinové byli vycucaní z prstu (hrdinka-modelka současně pracuje v ženském magazínu, píše na fildě diplomku o Elfriede Jelinekové, umírá láskou, jezdí po Evropě, zpytuje se, tahá se se třema chlapama najednou... hádejte, co z toho všeho v tom filmu není vidět - ano, hodiny a hodiny práce u počítače na té diplomce). Příběh nijaký (hrdinka miluje Rodena, on ji nemiluje, takže ona se rozhodne trápit jiné muže, což spočívá v tom, že s nima mám dojem spí; a to je celý). Jediná postava, který se dalo trochu věřit, byl student, který hlavní hrdinku kdoví proč miluje (ale kvůli jejímu intelektu asi ne, její výstřih je tam vidět nepoměrně častěji) - ovšem ona jeho ne, což je fakt originální - ale zas mu může říkat takové debility jako "díky Honzo, jsi opravdový přítel".
Asi ve třetině jsem si přestal klást otázku "proboha, jak tohle můžou myslet vážně?!" a začal se zamýšlet nad možností, že to vážně nemyslej, že nás celou dobu tahaj za fusekli a že je to dokonalá parodie - jenom se nemoh přijít na to, čeho parodie. Ale něco mě nutí se k tomu pořád vracet a číst vše dosud zmíněné jako zcizující signály. Třeba hrdinku hraje slovenská herečka a její rodiče slovenští herci, a divák to ví, ale všechny je nechali nadabovat - aby ještě víc dali najevo, že věci jsou jiné, než se jeví!
No ale přes všechnu vstřícnost a interpretační otevřenost jsem pořád nepřišel na to, jak to teda je. Leda snad... Pavlásková s Nesvadbovou daly najevo svůj nesouhlas s tím, že Jelineková dostala nobelovku... jasně, natočily slátaninu, kde o ní nechali napsat diplomku nemožnou pindu... my ti ukážeme, Elfrído!
Jenom doufám, že ten film nevzniknul před tou nobelovkou, to už bych nerozuměl vůbec ničemu.
Tak třeba co takovýto záznam: dneska si čtu při puštěným rádiu novou Premiere, kde je článek o Rain Manovi. Ve chvíli, kdy dočtu informaci o tom, že roli Raymonda měl původně hrát Bill Murray, se zpěvák ozve: "...fake Rain Man..." - a venku navíc prší! To je důkaz, že Bůh existuje. Doufám, že taky čte blogy.
Jeden restík: zase jsem viděl film - tedy včera jsem viděl The Simpsons: The Movie, a to bylo pochopitelně vynikající, ale o tom není třeba se rozepisovat. Viděl jsem také film Bestiář. V Premiere ho v rubrice DVD anoncují jako tragikomedii, se třemi hvězdičkami. Aha, tak jsem to asi přece jen nepochopil.
Podle mě (a Kmotra to taky říká) to byla nevídaná slátanina, ve který byl špatný i Karel Roden. Dialogy ("to není fér, rýpat do rány, která se sotva zahojila") byly hovadné, a jejich schizofrenické balancování mezi stylovými rovinami, to byl případ pro lingvopsychiatra. Hrdinové byli vycucaní z prstu (hrdinka-modelka současně pracuje v ženském magazínu, píše na fildě diplomku o Elfriede Jelinekové, umírá láskou, jezdí po Evropě, zpytuje se, tahá se se třema chlapama najednou... hádejte, co z toho všeho v tom filmu není vidět - ano, hodiny a hodiny práce u počítače na té diplomce). Příběh nijaký (hrdinka miluje Rodena, on ji nemiluje, takže ona se rozhodne trápit jiné muže, což spočívá v tom, že s nima mám dojem spí; a to je celý). Jediná postava, který se dalo trochu věřit, byl student, který hlavní hrdinku kdoví proč miluje (ale kvůli jejímu intelektu asi ne, její výstřih je tam vidět nepoměrně častěji) - ovšem ona jeho ne, což je fakt originální - ale zas mu může říkat takové debility jako "díky Honzo, jsi opravdový přítel".
Asi ve třetině jsem si přestal klást otázku "proboha, jak tohle můžou myslet vážně?!" a začal se zamýšlet nad možností, že to vážně nemyslej, že nás celou dobu tahaj za fusekli a že je to dokonalá parodie - jenom se nemoh přijít na to, čeho parodie. Ale něco mě nutí se k tomu pořád vracet a číst vše dosud zmíněné jako zcizující signály. Třeba hrdinku hraje slovenská herečka a její rodiče slovenští herci, a divák to ví, ale všechny je nechali nadabovat - aby ještě víc dali najevo, že věci jsou jiné, než se jeví!
No ale přes všechnu vstřícnost a interpretační otevřenost jsem pořád nepřišel na to, jak to teda je. Leda snad... Pavlásková s Nesvadbovou daly najevo svůj nesouhlas s tím, že Jelineková dostala nobelovku... jasně, natočily slátaninu, kde o ní nechali napsat diplomku nemožnou pindu... my ti ukážeme, Elfrído!
Jenom doufám, že ten film nevzniknul před tou nobelovkou, to už bych nerozuměl vůbec ničemu.
Komentáře